من رحم المعاناة تولد أرق ردود الفعل :) :)

كنت في الجامعة في محاضرة وفجأة الألم جالي وكان لا يطاق
أطرافي نملت ولساني تقل ومابقتش عارفة اتحرك
من كتر ما بطني من تحت كانت بتتعصر من جوه
(ماكنتش يومها عارفة ان تاني يوم هعمل عملية .. الموضوع جه فجأة)
كمان حسيت ان معدتي مقلوبة والتعب كان جايلي من كل حتة
الدكتورة اللي كانت بتدينا المحاضرة سمحتلي بالخروج وخرجت معايا
اقرب صديقة ليا في الجامعة اكتشفت يومها انها قوية جدا
لأنها تقريبا كانت شايلاني هيلا بيلا grin emoticon
قعدت في المكتبة شوية لغاية مانشوف هروح ازاي
جت صاحبتي دي وفي وسط مانا بتألم بصوت مسموع
بصتلي بصة خبيثة كده وقالتلي "اجيبلك كيس عشان الترجيع؟"
ساعتها ماقدرتش امسك نفسي وفطست على روحي من الضحك
الضحك كان بيألمني أكتر فكنت بئن وبضحك في نفس الوقت
لدرجة لفتت نظر اللي حواليا وبقوا عمالين يتفرجوا على المجنونة اللي قدامهم

على قد ماكنت موجوعة وحاسة ان روحي بتتسحب مني
على قد ما وجود اصحابي جنبي يوميها فرق معايا جدا
محدش يقدر يتخيل كمية الحب والدفء اللي كنت حاساهم
حتى الألم اللي كان بيسببه الضحك كان محبب لقلبي
واستقر الأمر في الاخر ان دكتورة في الجامعة بعتبرها امي الروحية
وصلتني لغاية الشغل بتاع بابي عشان هو يقرر هنعمل ايه
حسيت قد ايه لازم انا اخلي بالي من نفسي عشان فيه ناس بتخاف عليا
وحسيت ان لو جرالي حاجة لاقدر الله هلاقي اللي يدعيلي ويفتكرني بالخير
ربنا يخليلي كل الناس اللي بتحبني واللي انا بحبها heart emoticon
ربنا يخليكم ليا .. انتوا عارفين نفسكم كويس

Leave a Reply